De Rosa

Jsem muž, který jde přímo k věci. Za ty roky, které jsem strávil výrobou rámů, jsem se nikdy nedíval zpět. Raději se dívám dopředu, protože i po padesáti letech práce mám pořád pocit, že kolo nabízí spoustu prostoru pro přemýšlení. A právě to jsem dělal až dodnes, a to chci dělat i v budoucnu – věnovat se evoluci fascinujícího stroje, který je tak jednoduchý i složitý zároveň.  

 Ugo De Rosa

 Všechno začalo těsně po válce, v roce 1947. Byl jsem třináctiletý kluk, zblázněný do kol. V nedělních novinách Domenica del Corriere jsem hltal kreslené příběhy Coppiho a Bartaliho. Pro mě to byl čas pro studium, ale také pro snění. A v malé dílně svého příbuzného Filippa Fasciho jsem snil o tom, že si jednou postavím svoje vlastní kolo a stanu se na něm šampiónem. A právě v té malé dílničce se zrodila moje touha. Když mi bylo 18, skutečně jsem se osamostatnil a začal to složité ale kouzelné dobrodružství, které prožívám dodnes se stejnými obavami, touhami a nadšením, jako po celá ta dlouhá léta.    

 

Historie

Přiznávám, že více než padesát let strávených při stavbě kol, si už nemusím vybavit přesně. Ale jsou tam mnohé roky, nezapomenutelné pro jejich intenzitu, emoce a uspokojení. Skoro všechny ty vzpomínky jsou spojeny se jmény velkých šampiónů. Jako třeba Raphael Geminiani, kterého jsem potkal v roce 1958 a který mne hned chtěl jako mechanika do svého týmu. Nebo jako Van Looy, král rychlých sprintů. Jako Gaston Nencini, nezapomenutelný „Žlutý Mrak“. Jako Giann Motta, neuvěřitelně elegantní v sedle, jako Eddy Merckx, šampión par excellence, a to na kole i v životě, Eddy byl tak puntičkářský až se zdál být vrtošivý a rozmarný. Kolik bezesných nocí mi spolupráce s ním přinesla! Ale kolik úspěchů a satisfakcí! Po nich přišli mnohé další – díky jménům jako Moser, Argentin, Berzin, Gonchar, Vainsteins, Casagrande, Baldato, Pelizotti… a mnoha dalším skutečným hvězdám, které jezdily a stále jezdí moje kola.                                  Jeho charismatická postava je úzce spojená s image Italských silničních kol a jeho jméno je součástí úzké skupinky rámařských mistrů, kteří díky své fantazii i technické dokonalosti stojí za neskutečnou popularitou kol s nálepkou „ Made in Italy“.  Vždy5 byl stoupencem filosofie, postavené na zdravém realismu, podle kterého „nejprve musíš vědět jak vyrobit kolo, pak teprve jak ho prodat“. Za více než padesát let proměnil svoji dílničku na jednu z nejkvalitnějších firem z cyklistického světa. Světa, kde Italština už dávno není hlavním jazykem, ale kde i jeho zásluhou je Italské kolo nezaměnitelným slovním spojením.

 

Značka De Rosa může být bezpochyby brána také jako symbol toho nejlepšího z Italského rodinného podnikání. OtecUgo De Rosa se dnes může opřít o všechny tři své syny.  Je úžasným zážitkem vidět jak vznikající kolo doslova projde rukama každého z nich.

Nejstarší Danilo (*1958) disponuje vysokoškolským technickým vzděláním, ale po otci zdědil i manuální zručnost. Specializuje se na hliník a karbon. Díky estetickému cítění má ve firmě na starosti také designy všech rámů, který propracovává do nejmenších detailů.  

Další ze synů  Doriano (*1961) je jedním z největších světových odborníků na titanové rámy. Ve firmě se zabývá také dalším svým oblíbeným materiálem - ocelí. Je fascinující sledovat, jak prakticky všechny rámy z těchto materiálů provází od návrhu až po konečnou úpravu právě jeden z nositelů jména De Rosa.

Nejmladší ze synů Cristiano (*1963) se učil obchodu pod křídly svého otce. Dnes má na starosti především oblast obchodu a marketingu, včetně veletrhů a všech reklamních akcí. Stal se „oficiální tváří“ firmy.

Ugo De Rosa srl“ je ale mnohem víc než jen typická Italská rodinná firma. Je to i všemi respektovaný člen skupiny nejznámějších cyklistických podniků. Opírá se nejen o zkušenosti, nasbírané za více než půl století v byznysu, ale hlavně o zkušený tým odborníků, nejmodernější technologie a výrobní postupy. To vše předurčuje firmu k tomu aby byla jednou z těch, které nejsou jen součástí vývoje, ale přímo určují jeho další směr.

 

 

 

Materiály

 

Ocel

Jak se jen změnila ocel za posledních 50let! Zdá se, že ještě včera jsme museli pracovat s neupravenými trubkami, špinavými od oleje, ručně je řezat, jednotlivě spojovat do spojek, vyčistit jednotlivé sváry, které musely mít správný tvar i tloušťku a pak spojovat pomocí kyslíkového hořáku další a další….  .

Dnes se svařuje pomocí TIG, jednotlivé trubky se spojují přímo tak snadno, že se spoje zdají pro netrénované oko prakticky neviditelné.  A co teprve materiál! Je až neuvěřitelné, jak jsou dnešní trubky lehké a tenké. Jediná věc, která se nezměnila, je typická až úzkostlivá snaha dělat věci dokonale. Nejprve mozkem a pak srdcem. A věříme, že je to vidět i na našich rámech – populárním a tradičním No Primato i modelu CORUM, který spojuje tradiční materiál s nejnovějšími poznatky o geometrii a jízdních vlastnostech.

Titan

Vznešený, exkluzivní materiál, určený jen pro některé… A především fascinující tím, jakou výzvu pro firmu De Rosa přinesl. Jak těžké je s ním pracovat, ale jak jedinečné uspokojení může přinést těm, kteří odhalí tajemství, skryté v tomto kovu.  Tajemství, které si nyní žárlivě střežíme, protože nám umožnilo dosáhnout našich cílů. Cílů, kterými je nejen dokonalý vzhled, ale také dosažení úrovně, vhodné přinejmenším pro amatérské závodníky. I když je aktuálně v nabídce jen jeden model, snažíme se o to víc, aby si mezi ostatními modely plně zasloužil svou pozici a byl hoden nést značku De Rosa.   

 

 

Hliník

Hliníkové slitiny jsou zvláštní a překvapující. A navíc je jich opravdu mnoho. Tak mnoho, že když uděláte chybu při výběru té správné, riskujete svoje dobré jméno. To je důvod, proč jsme v De Rosa byli tak obezřetní při výběru toho správného materiálu. Volba správného složení hliníkové slitiny musela být založena na plné znalosti faktů  - a to bylo přesně to, co jsme udělali. Ano, náš první hliníkový rám nepřišel na trh mezi prvními, ale vyvarovali jsme se všech chyb a ihned si našli své spokojené zákazníky.

Bezpečné, spolehlivé rámy, ještě komfornější díky použití nejmodernějších technologií, spojujících vlastnosti hliníku s karbonem – to jsou naše dnešní hliníkové rámy. Rámy, které jsou stále přijímány našimi zákazníky s uspokojením a tím potvrzují jejich důvěru v naši značku.       

Karbon

Také my jsme si hned napoprvé zamilovali tento materiál, který má nekonečné možnosti. Ale musí se s ním velmi pečlivě pracovat a pochopit ho. Náš „Karbonový projekt“ začal už hodně dávno. Prošli jsme dlouho cestu, kde jsme se krok po kroku seznamovali se všemi tajemstvími karbonových vláken a pojiv. Pro tuhle speciální práci jsme museli vytvořit v DeRosa samostatné oddělení, vybudovat speciální laboratoř. Takovou, ve které se při zpracování karbonu udržuje přesně stanovená vlhkost, teplota i zcela bezprašné prostředí. K tomu připočtěte osobní odpovědnost konkrétních členů našeho týmu a výsledkem je naše garance těch nejlepších parametrů našich karbonových rámů. Kromě profesionálů z LPR FARNESE, Aqua & Sapone Cafe Mokambo  nebo třeba Rock Racing  vám to mohou potvrdit i další tisíce spokojených cyklistů, kteří spolu s námi věří tomu, co jsme dokázali.

                      

 

Copyright © 2009 DeRosa.cz   Designed By D-service